preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
RASPORED SATI
Tražilica
Kalendar
« Studeni 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Ustanove

Digitalno učenje

e-aplikacije







Informacije







Arhiva vijesti

Vijesti

Obilježen Mjesec hrvatskog jezika...

Mjesec hrvatskoga jezika počeo je 21. veljače, a iz Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje pozvali su sve osnovne i srednje škole da do 17. ožujka dođu na virtualni „Sat hrvatskoga jezika u Institutu“.
 


Znanstvenici Instituta priredili su brojne zanimljive teme iz svih područja poučavanja hrvatskog jezika  prilagođavajući se pandemijskim uvjetima rada. Tako smo i mi iz udaljenih Ploča posjetili Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje te upoznali neke jezične stručnjake.

U 8. a virtualno smo ugostili dr. sc. Ivanu Kurtović Budiju koja je  temom Hrvatska narječja i mjesni govori potaknula učenike da prezentiraju svoj mjesni govor navodeći primjere riječi svojstvene našem kraju. Mjesni govori su dio nematerijalne kulturne baštine, treba ih njegovati, poznavati i čuvati kao neprocjenjivu zavičajnu vrijednost.

Temu Jezik društvenih mreža u 8. b razredu predstavio je dr. sc. Lobel Filipić. Zanimljivim interaktivnim predavanjem prikazao je kako se jezik mijenja i prilagođava suvremenim načinima komunikacije. Odgovorio je na pitanje kako i kada komuniciramo osjećajnicima ili emotikonima, možemo li izostavljati pojedine dijelove rečenice radi brže komunikacije, zamjenjuje li fotografija verbalnu komunikaciju… Učenicima je ova tema bila bliska, prepoznali su se u prikazanim primjerima i zaključili da jezik društvenih mreža nije primjerem svim jezičnim situacijama.

Temom Lažni prijatelji dr. sc. Kristian Lewis u 6. c razredu  prikazao je parove riječi koji nas mogu zavarati jer imaju isti glasovni sastav, ali različito značenje u različitim jezicima. Sve to u prevođenju dovodi do jezične pomutnje.   

Zanimljivim jezične teme potaknule su nas na kreativan rad. Na radionici Jezična šala/skeč učiteljice Marine Burđelez učenici osmih razreda razvijali su svoje ideje. Podijelili su se u manje grupe, napisali scenarije i snimili kratke videošale. U svojim su radovima koristili frazeme, dijalektne različitosti, žargonizme, anglizme i novotvorenice, virtualnu komunikaciju… Zabavili su se razmišljajući o bogatstvu koje im nudi rječnik hrvatskog jezika.

U Mjesecu hrvatskoga jezika pozornost smo usmjerili na jedno od najvažnijih obilježja hrvatskoga nacionalnog identiteta – hrvatski jezik, koji je unatoč brojnim okolnostima koje mu nisu bile sklone zadržao svoju samobitnost i samosvojnost te se othrvao svim pritiscima, obezvređivanjima i zabranama tijekom svoje tisućljetne povijesti.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 19. 3. 2021.

Vijesti

Obilježen Mjesec hrvatskog jezika...

Mjesec hrvatskoga jezika počeo je 21. veljače, a iz Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje pozvali su sve osnovne i srednje škole da do 17. ožujka dođu na virtualni „Sat hrvatskoga jezika u Institutu“.
 


Znanstvenici Instituta priredili su brojne zanimljive teme iz svih područja poučavanja hrvatskog jezika  prilagođavajući se pandemijskim uvjetima rada. Tako smo i mi iz udaljenih Ploča posjetili Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje te upoznali neke jezične stručnjake.

U 8. a virtualno smo ugostili dr. sc. Ivanu Kurtović Budiju koja je  temom Hrvatska narječja i mjesni govori potaknula učenike da prezentiraju svoj mjesni govor navodeći primjere riječi svojstvene našem kraju. Mjesni govori su dio nematerijalne kulturne baštine, treba ih njegovati, poznavati i čuvati kao neprocjenjivu zavičajnu vrijednost.

Temu Jezik društvenih mreža u 8. b razredu predstavio je dr. sc. Lobel Filipić. Zanimljivim interaktivnim predavanjem prikazao je kako se jezik mijenja i prilagođava suvremenim načinima komunikacije. Odgovorio je na pitanje kako i kada komuniciramo osjećajnicima ili emotikonima, možemo li izostavljati pojedine dijelove rečenice radi brže komunikacije, zamjenjuje li fotografija verbalnu komunikaciju… Učenicima je ova tema bila bliska, prepoznali su se u prikazanim primjerima i zaključili da jezik društvenih mreža nije primjerem svim jezičnim situacijama.

Temom Lažni prijatelji dr. sc. Kristian Lewis u 6. c razredu  prikazao je parove riječi koji nas mogu zavarati jer imaju isti glasovni sastav, ali različito značenje u različitim jezicima. Sve to u prevođenju dovodi do jezične pomutnje.   

Zanimljivim jezične teme potaknule su nas na kreativan rad. Na radionici Jezična šala/skeč učiteljice Marine Burđelez učenici osmih razreda razvijali su svoje ideje. Podijelili su se u manje grupe, napisali scenarije i snimili kratke videošale. U svojim su radovima koristili frazeme, dijalektne različitosti, žargonizme, anglizme i novotvorenice, virtualnu komunikaciju… Zabavili su se razmišljajući o bogatstvu koje im nudi rječnik hrvatskog jezika.

U Mjesecu hrvatskoga jezika pozornost smo usmjerili na jedno od najvažnijih obilježja hrvatskoga nacionalnog identiteta – hrvatski jezik, koji je unatoč brojnim okolnostima koje mu nisu bile sklone zadržao svoju samobitnost i samosvojnost te se othrvao svim pritiscima, obezvređivanjima i zabranama tijekom svoje tisućljetne povijesti.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 19. 3. 2021.

Oglasna ploča

JELOVNIK


Anketa
Što očekujete od nove 2025./2026. školske godine?





GPP Škole

GPP 2025./2026.


Školski kurikulum

Kurikulum 2025./2026. 


Statut Škole


Kućni red


Korisne informacije

Korisni linkovi










Sigurnost





U slučaju potresa

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 2. 2010.

Ukupno: 989896
Ovaj mjesec: 2429
Ovaj tjedan: 108
Danas: 103




preskoči na navigaciju