preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

KALENDAR 2024./2025. ŠK. GOD.

RASPORED SATI
Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Ustanove

Digitalno učenje

e-aplikacije








Slušaonica
Informacije








Arhiva vijesti

Vijesti

Dani medijske pismenosti u 6. a

S pametnim pomoćnicima u digitalnoj zamci

I ove su se godine učenici 6. a s predmetnom učiteljicom Marinom Burđelez pridružili nacionalnom projektu promicanja medijske pismenosti koji se održava 7. – 13. travnja.

Pomoćnici koje pokreće umjetna inteligencija (kraće UI pomoćnici) postali su sveprisutni u svakodnevnom životi zbog svoje sposobnosti olakšavanja svakodnevnih zadataka. 


Učenici ih koriste jer im oni mogu pomoći u pronalaženju informacija, provođenju istraživanja, prevođenju, stvaranju sažetaka, izrade projektnog plana…

Učenici UI alate često koriste površno kako bi što prije i lakše umjesto njih riješili zadatak. Pri tome zanemaruju nedostatke i vlastitu odgovornost pri korištenju UI pomoćnika.

„Kritičko vrednovanje umjetne inteligencije uključuje procjenu njezinih prednosti, nedostataka, etičkih povezanosti i potencijalnih rizika…“

(UI pomoćnici i kritičko vrednovanje, Umjetna inteligencija u obrazovanju)

Na radionici  „S pametnim pomoćnicima u digitalnoj zamci“ učenici su razvijali kritičko vrednovanje umjetne inteligencije razmišljajući o  njezinoj pouzdanosti, transparentnosti, privatnosti podataka, etičnosti, sigurnosti te društvenim i ekonomskim utjecajima.

Proveli smo kratku digitalnu anketu o navikama korištenja umjetne inteligencije čiji su rezultati bili polazišna točka  za osmišljavanje aktivnosti kojima bismo potaknuli kritičko vrednovanje UI pomoćnika.

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=9Gt4g7DzgL5aPidXZFxMvwIXB00EGZEd&id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkSkP3tZ6pr1MpE4pc3k2bjFUMVFGMFQ1OVZXMFFMUk9FNEEzODRGTlE1NS4u

Podijeljeni u 4 grupe učenici su u prvoj aktivnosti uz pomoć UI pomoćnika tražili odgovor na postavljeno pitanje. U drugoj su aktivnosti pomoću UI pomoćnika specijaliziranih za matematičke zadatke izradili  kratku provjeru znanja. Treća aktivnost bila je namijenjena stvaranju priče prema zadanim smjernicama, a četvrta generiranju fotografije kao naslovnice priče. Za svaku su aktivnost učenici koristili drugi alat. Uspoređujući dobivene rezultate učenici su zaključili da trebaju biti svjesni mogućih pogrešaka u odgovorima, da UI dalje koristi podatke koje su prikupili u radu s nama, da je važno kakvu naredbu zadajemo. Najviše su se iznenadili pričama i generiranim fotografijama koje su bile vrlo slične, s prepoznatljivim stilom, sličnim riječima, likovima i fabulom.  Zaključuju  kako UI pomoćnici rade protiv kreativnosti i stvaralaštva i da nisu jednako uspješni u rješavanju različitih zadataka.

Radionica je osmišljena uz pomoć priručnika za učitelje „Umjetna inteligencija u obrazovanju“ koji je dostupan na mrežnim stranicama Medijske pismenosti.

 

 

 

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 14. 4. 2025.

Oglasna ploča

JELOVNIK


Anketa
Smatram da su praznici krajem veljače:






GPP Škole

GPP za šk. god. 2024./2025.


Školski kurikulum

Kurikulum

 za šk. god. 2024./2025. 


Statut Škole


Kućni red


Korisne informacije

Korisni linkovi











Sigurnost





U slučaju potresa

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 2. 2010.

Ukupno: 931553
Ovaj mjesec: 277
Ovaj tjedan: 1416
Danas: 277




preskoči na navigaciju